
Echt Lise
Heb je Lise weleens ergens voorbij zien komen? Dat zou goed kunnen! Ze is namelijk een van de gezichten van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is...
Tijdens zijn tijd op het vmbo had Bradley Schellekens (24) te maken met een zware uitdaging: een rugtumor die hem maandenlang thuishield. Toch slaagde hij erin het vmbo af te ronden, met de steun van docenten en medeleerlingen bij De Rooi Pannen. Nu, jaren later, is Bradley een succesvol influencer en televisiepersoonlijkheid, bekend van programma’s als Million Dollar Island, De Slechtste Chauffeur van Nederland, De Bondgenoten en Eating With My Ex. Lees hieronder zijn verhaal.
Voor Bradley voelde De Rooi Pannen direct als een veilige haven. “Ik werd gepest op de basisschool, omdat ik er ‘gay’ uitzag”, vertelt Bradley openhartig. “Bij De Rooi Pannen voelde ik me absoluut veilig; pestgedrag werd namelijk absoluut niet getolereerd. Ik kwam uit de kast en ondanks de verschillende culturen en religies van medeleerlingen, heb ik nergens last van gehad.” Na jaren van onzekerheid vond hij bij De Rooi Pannen Tilburg Vmbo een plek waar hij het vertrouwen kreeg om zijn talenten te ontwikkelen. “Ik kon echt mezelf zijn”, benadrukt Bradley.
In zijn laatste jaar op school kreeg Bradley te maken met een rugtumor, wat hem maanden aan huis kluisterde. “Het was een onzekere en zware tijd”, vertelt hij. “Ik moest het rustig aan doen en vond het ook echt jammer dat ik niet mee op studiereis kon. Gelukkig kon ik wel naar mijn eindexamengala, dat was een lichtpuntje.” Ondanks de tegenslag bleef hij vastberaden om samen met zijn klas examen te doen. “Mijn docenten stonden klaar met oplossingen: van speciale stoelen tot extra ondersteuning”, zegt hij dankbaar. “Tegen mijn verwachting in, kreeg ik te horen dat ik was geslaagd. Dat moment was echt onvergetelijk!”
Tegen mijn verwachting in, kreeg ik te horen dat ik was geslaagd. Dat moment was echt onvergetelijk!
Bradley Schellekens | oud-leerling Tilburg Vmbo
Na het vmbo volgde Bradley een commerciële mbo-opleiding. Hij ging aan de slag in online marketing en sales, en begon toen ook met tv-werk. “Toen ik die rugtumor had, ben ik door Omroep Brabant geïnterviewd en ik heb contact met ze gehouden. Zij vroegen of ik op Roze Maandag een programma kon presenteren en daarna ben ik gevraagd voor De Alleskunner”, vertelt Bradley.
Vanaf dat moment ging het snel: Bradley maakte indruk en werd gevraagd voor meerdere televisieprogramma’s. Met zijn deelname aan De Slechtste Chauffeur van Nederland wist hij niet alleen kijkers te vermaken, maar ook zijn stempel als ‘hysterische diva’ te drukken. In Eating With My Ex: Going Dutch liet Bradley een andere kant van zichzelf zien. Samen met zijn twintig jaar oudere ex Michael zorgde hij voor zowel emotionele als humoristische momenten die kijkers niet snel vergeten.
Bij De Bondgenoten en Million Dollar Island, twee spelprogramma’s waarbij de deelnemers zo lang mogelijk proberen te blijven om een geldbedrag te verdienen, zette hij zijn strategische talenten in. “Mijn leukste avontuur was absoluut Million Dollar Island. Dat was in de Filipijnen en die hele reis ernaartoe was sowieso al één groot avontuur. Ik kan soms nog steeds niet geloven dat ik daaraan mee heb gedaan”, vertelt Bradley. “Het was absoluut uit mijn comfortzone, net zoals De Bondgenoten.”
Op social media maak ik andere keuzes. Ik laat liever meer van mijn eigen, échte persoonlijkheid zien. Want ik neem nog steeds mee uit de lessen van De Rooi Pannen dat ik dicht bij mezelf moet blijven.
Bradley Schellekens | oud-leerling Tilburg Vmbo
De afgelopen periode draaide voor Bradley volledig om tv en social media, maar hij vraagt zich af of dit voor hem een blijvende passie is. “Zichtbaar zijn in de media, brengt ook nadelen mee”, zegt hij. “Na mijn deelname aan De Bondgenoten kreeg ik zelfs doodsbedreigingen. Gelukkig weet ik inmiddels dat zulke reacties meer zeggen over de mensen die ze sturen dan over mij.”
Bradley maakt daarom ook andere plannen voor de toekomst. “Hoewel die tv-programma’s enorm leuk zijn om te doen, zoek ik meer diepgang in mijn leven en werk”, zegt Bradley overtuigend. “Op social media maak ik ook andere keuzes. Eerst maakte ik veel reclame, maar ik laat liever meer van mijn eigen, échte persoonlijkheid zien. Want ik neem nog steeds mee uit de lessen van De Rooi Pannen dat ik dicht bij mezelf moet blijven.”
Binnenkort maakte Bradley een nieuwe start: hij begint als accountmanager in de detachering. “Dat voelt toch weer een beetje als terug naar sales, maar met een nieuwe uitdaging,” vertelt hij. Toch laat hij de mediawereld nog niet helemaal los. “Voorlopig zul je me echt nog wel op tv en social media blijven zien.”
De Rooi Pannen heeft twee vmbo-scholen, waarvan één in Eindhoven en één in Tilburg. Op alle scholen van De Rooi Pannen staat de praktijk centraal: met echte ondernemingen, echte mensen en echte leermomenten.
Je kunt op meerdere momenten in het jaar binnenkijken in onze scholen. Bijvoorbeeld tijdens een open dag of meeloopdag.
Heb je Lise weleens ergens voorbij zien komen? Dat zou goed kunnen! Ze is namelijk een van de gezichten van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is...
Tijdens zijn tijd op het vmbo had Bradley te maken met een zware uitdaging: een rugtumor die hem maandenlang thuishield. Toch slaagde hij erin het vmbo af te...
Afgelopen weken hebben onze eerstejaars leerlingen van De Rooi Pannen Eindhoven Vmbo deelgenomen aan een bijzonder GLOW-project. In samenwerking met kunstenaar...