Op stage bij Urban Living Lab: MSH-student Floris
Floris, tweedejaarsstudent Medewerker marketing, sales & hospitality bij De Rooi Pannen Breda Toerisme, Leisure & Marketing, brengt zijn dagen door in een...
Floris Maatman (18 jaar), tweedejaarsstudent Medewerker marketing, sales & hospitality bij De Rooi Pannen Breda Toerisme, Leisure & Marketing, brengt zijn dagen door in een inspirerende omgeving: het Urban Living Lab in Breda. Hier werkt hij aan communicatie, marketing én aan zichzelf. Maar wat is het Urban Living Lab en wat leert Floris daar precies? Lees hier zijn verhaal.
“Ik vind het belangrijk om mezelf te ontwikkelen en te ontdekken wat echt bij me past. Deze opleiding is een goede basis daarvoor. Medewerker marketing, sales & hospitality is breed en biedt veel mogelijkheden, ook als je nog niet helemaal weet welke kant je op wilt. Als kind wilde ik acteur of piloot worden, maar ik wist ook dat ik iets praktisch nodig had. Acteren en muziek maken, dat is waar mijn hart echt ligt en deze opleiding geeft me de tools om die dromen te verwezenlijken. Het past misschien niet perfect bij me, maar het helpt me wel vooruit.”
“Mijn stage sluit goed aan, want ik gebruik veel van wat ik op school leer. Denk aan het maken van een Digital Marketing Canvas, een tool om een marketingstrategie te ontwerpen, of het ontwerpen van de customer journey. Tijdens mijn stage bij Urban Living Lab pas ik dat toe door een marketingplan en een naamsbekendheidsplan te maken. Ook werk ik aan teksten voor de website en nieuwsbrieven. Het mooie is dat ik zie hoe alles wat ik leer echt toepasbaar is in de praktijk. Zo komt dat goed samen.”
Urban Living Lab Breda is een samenwerkingsverband van inwoners, ondernemers, onderwijsinstellingen, onderzoekers en de overheid, gericht op het bevorderen van brede welvaart in de stad. Dit omvat aspecten zoals welzijn, gezondheid, sociale cohesie, gelijke kansen en zorg voor het milieu. Het lab fungeert als platform voor co-creatie en innovatie, waar diverse partijen samenwerken aan projecten die bijdragen aan een duurzame en inclusieve toekomst voor Breda.
“Bij Urban Living Lab werk ik aan verschillende marketingprojecten. Een van de grootste uitdagingen waar ik aan werk, is het aantrekkelijker maken van het Edisonplein in Breda. Op dat plein zijn veel winkels waar vooral mannen komen. Het voelt daardoor minder uitnodigend voor vrouwen. Samen met winkeliers, de stadsmaker en de buurt zoeken we naar oplossingen. Mijn rol is vooral marketing: ik schrijf teksten voor de website, maak nieuwsbrieven en werk aan een marketingplan. Het is mooi om zo direct impact te hebben.
Daarnaast ben ik druk bezig met andere projecten. Het is soms veel verantwoordelijkheid, maar daardoor leer ik juist om professioneel te werken.”
“Ik heb geleerd om structuur te maken in mijn werk. In het begin wist ik niet waar ik moest beginnen. Door mijn stage heb ik nu geleerd om goed te plannen en prioriteiten te stellen. Ook heb ik veel professionele vaardigheden ontwikkeld, zoals het schrijven van formele e-mails en het geven van presentaties. Het belangrijkste is dat je leert door te doen. En ja, soms maak je fouten, maar daar leer je alleen maar meer van.”
Mijn passie ligt bij acteren en muziek maken. Deze opleiding heeft me geholpen een basis te leggen en mezelf te leren kennen. Wat ik ook ga doen, ik weet nu hoe belangrijk het is om te blijven leren en groeien.
Floris | student Medewerker marketing, sales & hospitality
“Ja, ik wil graag naar het buitenland. Hoe verder weg, hoe beter! Het lijkt me een geweldige kans om nieuwe culturen te ontdekken en mezelf verder te ontwikkelen. Ik ben benieuwd naar hoe dingen daar gaan en hoe mij dat kan inspireren om verder te groeien.”
“Mijn passie ligt bij acteren en muziek maken. Dat trekt me al sinds ik klein was. Ik wil daarmee verder en kijken hoe ik mijn dromen kan realiseren. Deze opleiding heeft me geholpen een basis te leggen en mezelf te leren kennen. Wat ik ook ga doen, ik weet nu hoe belangrijk het is om te blijven leren en groeien.”
“Volg je passie en doe wat jou energie geeft. Pak kansen, neem initiatief en wees niet bang om fouten te maken. Bij De Rooi Pannen krijg je de vrijheid om jezelf te ontwikkelen, maar je moet wel zelf die kansen grijpen. Als je dat doet, haal je niet alleen het beste uit je opleiding, maar ook uit jezelf!”
Lees meer over de school De Rooi Pannen Toerisme, Leisure & Marketing. Je vindt deze school in Tilburg, Eindhoven en Breda. Ontdek welke richting het beste bij jou past!
Je kunt op meerdere momenten in het jaar binnenkijken in onze scholen. Bijvoorbeeld tijdens een open dag of meeloopdag.
Floris, tweedejaarsstudent Medewerker marketing, sales & hospitality bij De Rooi Pannen Breda Toerisme, Leisure & Marketing, brengt zijn dagen door in een...
Florian is één van de gezichten van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Florian nou eigenlijk? Lees hier zijn verhaal.
Tussen de groene planten in het moderne kantoor van elho in Tilburg vertelt Clarissa Bakker (41) vol passie over de ontwikkelkansen voor stagiaires bij...