Zelfstandig medewerker toerisme & marketing

  • Niveau 3
  • BOL
  • 3 jaar

Klanten aan de balie of via online en offline communicatiemiddelen verleiden tot die droomvakantie boeken, en vervolgens al hun verwachtingen overtreffen. Dat is wat jij leert bij de opleiding Zelfstandig medewerker toerisme & marketing. En daarna? Dan ben jij het visitekaartje in de toerismebranche en is het jouw uitdaging om het gasten naar hun zin te maken.

Waar wacht je op?

Kom kennismaken

Dit ben jij

Zeker weten doe je het natuurlijk pas als je bij ons op school zit. Maar wij denken dat deze opleiding echt iets voor jou is als dit is wie jij bent:

  • Je hebt organisatietalent 
  • Je denkt in oplossingen 
  • Je bent gastvrij 
  • Je hebt interesse in verschillende culturen en landen 
  • Je bent commercieel 

Ook belangrijk. Om met deze opleiding te starten vragen we dat je een van deze diploma's of overgangsbewijzen op zak hebt:

  • Vmbo-diploma (kader, gemengd of theoretische leerweg)
  • Overgangsbewijs van havo of vwo 4 naar 5

Dit ga je leren

Je leert reizen samenstellen en verkopen, klant- en relatiebeheer op te bouwen en over het creëren van beleving voor gasten. Daarnaast doe je kennis op over citymarketing, administratieve systemen en duurzaamheid in toerisme. Naast communicatieve vaardigheden werk je ook aan een commerciële houding. Uiteraard is er veel aandacht voor het leren in de praktijk. Maar de theorievakken zijn zeker zo belangrijk, denk bijvoorbeeld aan de talen en rekenen.  

Vakken 

Je krijgt een mooie mix van theorie en praktijk in beroepsgerichte en algemene vakken. Dat ziet er zo uit.

  • Toerisme  
  • Luchtvaartdienstverlening 
  • Marketing & communicatie 
  • Commerciële vaardigheden 
  • Nederlands, Engels, Duits en Spaans 
  • Rekenen en economie 

Keuzevakken

Jij bepaalt zelf voor een deel hoe je opleiding eruitzien. Met deze keuzevakken kun jij je opleiding verdiepen en verbreden. 

  • Persoonlijk Leiderschap
  • Entertainment 
  • Bereiden gerechten 

Zo echt kan leren zijn

60% praktijk / 40% theorie 

Bij ons is leren niet net echt, maar écht echt. We hebben ons eigen Hospitality Experience Center. Alles wat je leert, pas je zo direct toe in de praktijk. En natuurlijk ga je ook op stage.  

De opleiding biedt een mooie mix van theorie en praktijk waarbij leren vanuit de praktijk centraal staat. Je hebt gemiddeld 30 lesuren in de week, daarvan ben je er minimaal 18 bezig met de branchevakken of de interne praktijk.  

In maart van het tweede leerjaar ga je 2 x 20 weken stagelopen. Dat betekent dat je in leerjaar 3 pas weer terugkomt op school. Je gaat stagelopen bij een touroperator, een reisbureau, een hotel of een vakantiepark. Je kunt aan de slag als frontofficemedewerker maar backoffice of een marketingafdeling behoren ook tot de mogelijkheden. De opleiding is breed maar in je stage kun je kiezen wat jij het liefste doet, dat kan in Nederland zijn maar je kunt ook kiezen voor een buitenlandstage binnen Europa. 

Dit ga je na je opleiding doen

Met een diploma Zelfstandig medewerker toerisme & marketing ligt de wereld aan je voeten. Check hier wat jij na je opleiding kan doen.  

Aan het werk 

Met jouw diploma kan je aan de slag als frontoffice of backoffice medewerker, reisadviseur, gastheer/gastvrouw, contentmarketeer, medewerker social media, hostess, reisbegeleider of (grond)steward/stewardess.  

Verder leren 

Van onze studenten stroomt een groot aantal door naar de niveau 4-opleiding Leidinggevende toerisme & marketing. Een aantal studenten gaat in een andere branche een niveau 4-opleiding volgen.  

Dit moet je nog meer weten

Je weet nu al een hoop over deze mbo-opleiding, maar dit is ook nog goed om te weten. 

Zit je toch nog met vragen? Dikke kans dat je het antwoord terugvindt bij de veelgestelde vragen

Kosteloos onderwijs

Echt waar! De Rooi Pannen is er voor iedereen. Daarom betaal je bij ons geen schoolkosten voor bijvoorbeeld boeken, laptops en excursies. Alleen spullen die jouw eigendom worden – zoals werkkleding – betaal je zelf. Zo geven wij iedereen de kans op onderwijs dat bij jou past. Meer over geldzaken lees je in de veelgestelde vragen.

Persoonlijke begeleiding

Wij zijn er voor iedereen en kennen iedereen persoonlijk. Want bij De Rooi Pannen hebben we oog voor elkaar. Jouw eerste aanspreekpunt? Dat is je mentor. En als het nodig is, stuurt deze je door naar een decaan of zorgcoördinator. In een veilige, respectvolle en prettige omgeving staan wij voor je klaar, zodat jij kunt laten zien wat je in je mars hebt. En met de aandacht, structuur en betrokkenheid die je in ons praktijkgericht onderwijs vindt, kom je daar heel ver mee.

Opleiding op maat

Zijn er voor jou redenen waardoor je een onderdeel van deze opleiding niet binnen de vastgestelde tijd kan afronden? Dan kijken we samen met jou naar een oplossing op maat.

Neem contact op

Natuurlijk kun je met je vragen ook terecht bij onze decaan. Je vindt hieronder wie het aanspreekpunt voor deze opleiding is en hoe je contact kunt opnemen. Of bekijk de algemene contactgegevens van De Rooi Pannen.

Waar wacht je op?

Kom kennismaken

Of heb je misschien nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Studie in cijfers

Toelichting

De Rooi Pannen heeft al decennialang een prima relatie met het lokale, regionale en zelfs (inter)nationale bedrijfsleven. Onze studenten profiteren daar volop van. Niet alleen vinden ze meestal snel een goed stageadres, maar ook creëert het voor hen prima baankansen na voltooiing van de opleiding. Met een beroepsgericht diploma van De Rooi Pannen zijn onze studenten niet alleen goed inzetbaar binnen hun eigen beroepsdeel, maar door hun persoonlijke ontwikkeling tijdens de opleiding zijn ze ook breed inzetbaar op de arbeidsmarkt.