Commercieel medewerker

  • Niveau 3
  • BOL
  • 2 jaar

Wil jij altijd het maximale eruit halen? En ben je niet bang om op mensen af te stappen? Ontdek tijdens de opleiding Commercieel medewerker hoe je de klantwens in kaart brengt en hoe je klanten overtuigt tot aankoop. Aan het werk? Dan breng je dit in de praktijk vanachter je bureau of op bezoek bij een klant.

Waar wacht je op?

Kom kennismaken

Dit ben jij

Zeker weten doe je het natuurlijk pas als je bij ons op school zit. Maar wij denken dat deze opleiding echt iets voor jou is als dit is wie jij bent:

  • Je bent commercieel ingesteld
  • Je bent communicatief sterk
  • Je bezit overtuigingskracht
  • Je bent klantgericht
  • Je bent doelgericht
  • Je kunt zelfstandig werken

Ook belangrijk. Om met deze opleiding te starten vragen we dat je een van deze diploma's of overgangsbewijzen op zak hebt:

  • Vmbo-diploma (kader, gemengd of theoretische)
  • Mbo-diploma (niveau 2 of hoger)
  • Overgangsbewijs van havo of vwo 3 naar 4

Dit ga je leren

Bij deze opleiding leer jij hoe je producten en diensten presenteert, hoe je nieuwe klanten kunt werven en hoe je bestaande relaties kunt onderhouden. Je start in een basisjaar en specialiseert je daarna tot Commercieel medewerker. Je gaat aan de slag met klantengesprekken voeren, prijsberekeningen maken, verzorgen van een ordertraject en het verzamelen van klant-, product- en marktinformatie. Na het afronden van deze opleiding ben jij klaar om met jouw commerciële talent aan de slag te gaan bij verschillende bedrijven. 

Studenten van de mbo-opleiding Commercieel medewerker van De Rooi Pannen Tilburg Handel & Ondernemen werken in een computerlokaal

Vakken 

Je krijgt een mooie mix van theorie en praktijk in beroepsgerichte en algemene vakken. Dat ziet er zo uit.

  • Business to business
  • E-commerce
  • Sales
  • Financieel management
  • Marketing en communicatie
  • Nederlands en Engels
  • Rekenen
  • Burgerschap

Keuzevakken 

Jij bepaalt zelf voor een deel hoe je opleiding eruitziet. Met deze keuzevakken kun jij je opleiding verdiepen en verbreden. 

  • Persoonlijk profileren
  • Duurzaamheid in het beroep
Studenten van de mbo-opleiding Commercieel medewerker van De Rooi Pannen Tilburg Handel & Ondernemen in een les

Zo echt kan leren zijn

40% praktijk / 60% theorie 

Bij ons is leren echt echt. Alles wat je in onze theorie- en praktijklokalen leert, pas je direct toe. In ons eigen onderwijswinkelcentrum, bij een stagebedrijf in binnen- of buitenland of in het bedrijfje dat je misschien wel zelf start. 

Je gaat tijdens de opleiding twee keer een periode van twaalf weken 32 uur op stage. Ook buiten de stageperiodes om ga je aan de slag in de praktijk. Je draait dan een dag in de week mee in de interne praktijk. De overige dagen leg je de basis met theorievakken.

Dit ga je na je opleiding doen

Met een diploma Commercieel medewerker ligt de wereld aan je voeten. Check hier wat jij na je opleiding kan doen.  

Aan het werk 

Met jouw diploma kun je aan de slag bij uitzendorganisaties, groothandels, commerciële dienstverlening of bedrijven. Jij wordt binnen- of buitendienstmedewerker, customer servicemedewerker, verkoopmedewerker of medewerker groothandel.

Verder leren 

Natuurlijk kan je ook doorstuderen na je opleiding. Veel studenten gaan na de opleiding Commercieel medewerker door met een niveau 4-opleiding, zoals Junior accountmanager, Junior manager groothandel of Ondernemer webwinkel strateeg. Gewoon bij De Rooi Pannen!

Dit moet je nog meer weten

Je weet nu al een hoop over deze mbo-opleiding, maar dit is ook nog goed om te weten. 

Zit je toch nog met vragen? Dikke kans dat je het antwoord terugvindt bij de veelgestelde vragen

Kosteloos onderwijs

Echt waar! De Rooi Pannen is er voor iedereen. Daarom betaal je bij ons geen schoolkosten voor bijvoorbeeld boeken, laptop en excursies. Alleen spullen die jouw eigendom worden – zoals werkkleding – betaal je zelf. Zo geven wij iedereen de kans op onderwijs dat bij jou past. Meer over geldzaken lees je in de veelgestelde vragen.

Persoonlijke begeleiding

Wij zijn er voor iedereen en kennen iedereen persoonlijk. Want bij De Rooi Pannen hebben we oog voor elkaar. Jouw eerste aanspreekpunt? Dat is je mentor. En als het nodig is, stuurt deze je door naar een decaan of zorgcoördinator. In een veilige, respectvolle en prettige omgeving staan wij voor je klaar, zodat jij kunt laten zien wat je in je mars hebt. En met de aandacht, structuur en betrokkenheid die je in ons praktijkgericht onderwijs vindt, kom je daar heel ver mee.

Opleiding op maat

Zijn er voor jou redenen waardoor je een onderdeel van deze opleiding niet binnen de vastgestelde tijd kan afronden? Dan kijken we samen met jou naar een oplossing op maat.

Neem contact op

Natuurlijk kun je met je vragen ook terecht bij onze decaan. Je vindt hieronder wie het aanspreekpunt voor deze opleiding is en hoe je contact kunt opnemen. Of bekijk de algemene contactgegevens van De Rooi Pannen.

Waar wacht je op?

Kom kennismaken

Of heb je misschien nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Ontdek De Rooi Pannen

Op onze website vind je superveel informatie over onze school. Maar we hebben we ook een nieuwsbrief, waarmee je nog meer ontdekt over De Rooi Pannen. 
Meld je nu aan en:

  • ben als eerste op de hoogte van events, zoals de open dag.
  • ontvang persoonlijke verhalen van onze studenten.
  • maak kans op een digitale cadeaubon van Bol t.w.v. € 50,-.
Aanmelden

Veelgestelde vragen over deze opleiding

Studie in Cijfers: hoe scoort deze opleiding?

Wat kun je met de opleiding commercieel medewerker?

Met de opleiding Commercieel medewerker kun je aan de slag in verschillende functies binnen de commerciële sector. Je kunt bijvoorbeeld gaan werken als verkoopmedewerker, accountmanager, binnen- of buitendienstmedewerker, bij bedrijven die producten of diensten aanbieden. In deze rollen ben je verantwoordelijk voor het contact met klanten, het binnenhalen van orders en het ondersteunen van de verkoopafdeling. De mbo-opleiding Commercieel medewerker geeft je de vaardigheden om klanten te adviseren, offertes op te stellen, en verkoopkansen te signaleren. Hierdoor ben je een belangrijke schakel in het succes van een bedrijf.