Echt Romy
Net als Pip, Milan, Alexander en Quincy is Romy dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Romy eigenlijk? Lees hier haar...
Pip (17) zit in het tweede jaar van de opleiding Leidinggevende leisure & events bij De Rooi Pannen Breda Toerisme, Leisure & Marketing. Net als Alexander, Milan, Romy en Quincy is Pip dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Pip eigenlijk? Lees hieronder haar verhaal.
“We hadden een scholenmarkt in Ahoy, daar kwam ik De Rooi Pannen tegen. In Rotterdam was eenzelfde soort opleiding dan de opleiding die ik nu doe, alleen is deze meer gericht op festivals. Ik vind Breda ook veel leuker dan Rotterdam. Mijn moeder had ook collega’s waarvan de kinderen hier studeerden en mensen uit mijn tennisteam studeerden op De Rooi Pannen. Ik heb ook een open dag bezocht en een meeloopdag gedaan. Toen was het voor mij helemaal duidelijk; hier wil ik naartoe!”
"Dit schooljaar ga ik stagelopen en ik wil graag naar het buitenland. Mijn ouders vinden dat wel lastig omdat ze me dan zo lang moeten missen, maar ik ga daar echt zo veel leren."
“Ik vind het zo leuk dat we dingen echt uitvoeren in de praktijk. De praktijklessen, branchevak noemen ze dat, vind ik het leukst. Je leert en oefent daar en op basis daarvan kan je ook een stage kiezen. Wij organiseren bijvoorbeeld zelf onze ouderavonden of we geven een rondleiding op de open dag. Bij festival Good Mood hebben wij een activiteit georganiseerd en gingen we boogschieten. Dit jaar gaan wij het schoolfeest voor de eerstejaars organiseren. We gaan dus echt aan de slag.”
Ik vond organiseren altijd al leuk, van kinderen schminken tot koffie rondbrengen in ons dorp. Voor mij was het duidelijk dat ik deze richting op wilde.
Pip (17) | gezicht van de wervingscampagne en student Leidinggevende leisure & events
“Ik wil sowieso de evenementenbranche in. Het zou me niks verbazen als ik in de sport beland, want ook dat vind ik leuk. Misschien ga ik doorstuderen, maar dat weet ik nog niet precies.”
“Denk niet te veel aan later, maar kijk naar wat je nu leuk vindt. Ik wist bijvoorbeeld al heel lang dat ik het leuk vind om dingen te organiseren. Ik heb bijvoorbeeld een activiteit in mijn dorp georganiseerd toen ik 14 was. Daarnaast hielp ik in de zomervakantie mee bij schminken en activiteiten met kinderen. Dus dat ik iets met activiteiten wilde doen, was voor mij al duidelijk. Daar ben ik een opleiding bij gaan zoeken, dus ik doe echt iets wat ik leuk vind.
Als je het leuk vindt om mensen te vermaken, kan ik deze richting zeker aanraden. Eigenlijk ook als je verlegen bent, dan kun je uit je schulp kruipen. Je leert jezelf echt kennen. Het is heel erg leuk en ik denk dat je er altijd wel iets aan hebt, ook al ga je hierna een andere richting op.”
“Ik heb mezelf opgegeven voor deze campagne en ik vind het echt zo leuk dat ik ben gekozen! Het is een kans die ik, volgens mij, nooit meer ga krijgen. De dag van de foto- en videoshoot was een leuke dag met hele leuke mensen en het is een ervaring die ik nog nooit heb meegemaakt.
Natuurlijk vinden mijn ouders het heel erg leuk, maar mijn opa en oma vinden het echt helemaal geweldig. Die zeiden: ‘als we jouw poster in een bushokje zien hangen, gaan we de hele dag in dat bushokje zitten.’ “
Je vindt De Rooi Pannen in Tilburg, Eindhoven en Breda. Je kunt hier verschillende opleidingen volgen. Weet jij al welke studie je wilt volgen?
Je kunt op meerdere momenten in het jaar binnenkijken in onze scholen. Bijvoorbeeld tijdens een open dag of meeloopdag.
Net als Pip, Milan, Alexander en Quincy is Romy dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Romy eigenlijk? Lees hier haar...
Net als Pip, Milan, Romy en Quincy is Alexander dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Alexander eigenlijk? Lees hier...
Net als Alexander, Milan, Romy en Quincy is Pip dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Pip eigenlijk? Lees hier haar...