Echt Romy
Net als Pip, Milan, Alexander en Quincy is Romy dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Romy eigenlijk? Lees hier haar...
Wat voor werk past bij jou? Waar word jij echt blij van? Nigel Stephania kwam daar dankzij de hulp van de docenten op De Rooi Pannen achter. Inmiddels runt hij samen met zijn beste vriend een goedlopend videoproductiebedrijf: less.noise. Hij vertelt graag over zijn reis.
Als redelijk onzeker jochie stapt Nigel in 2007 De Rooi Pannen binnen. Eerst op het vmbo in Tilburg, vier jaar later bij de mbo-opleiding Junior accountmanager. Terugkijkend op die jaren kan hij niet anders dan concluderen dat hij zich hier op een mooie manier heeft ontwikkeld. Nigel: “Ik heb van huis uit altijd meegekregen: de opleiding die je kiest, daar moet je later iets mee doen. Maar als je zo jong bent, hoe weet je dan in vredesnaam wat je wilt? Je hebt net de citotoets achter de rug en daarna moet je ineens je toekomst uitgestippeld hebben. Dat was voor mij altijd een grote zoektocht.”
Ontdek het vmbo van De Rooi Pannen
Gelukkig werd Nigel hierin goed geholpen door de docenten op De Rooi Pannen. “Als ik terugdenk aan die tijd, denk ik vooral ook aan de hulp die ik hier heb gekregen. De docenten van De Rooi Pannen lieten me zien dat er meer is dan focussen op cijfertjes. Ze keken ook echt naar andere talenten, zoals muzikaliteit, creativiteit en iemands persoonlijkheid. Op de basisschool had ik vaak moeite met focus. Ik vond veel andere dingen leuker dan school, was snel afgeleid en dacht vaak dat ik niet goed genoeg was. Dankzij de docenten van De Rooi Pannen is dat beeld veranderd. Ik zag hun geloof in mij, en daardoor ging ik ook in mezelf geloven.”
Als Nigel is afgestudeerd aan De Rooi Pannen Handel & Ondernemen, gaat hij werken. Maar naast zijn baan in loondienst ontstaat er een hobby. Samen met zijn beste vriend maakt hij filmpjes. Voor de fun. Al snel ontstaan er videoclips voor artiesten en niet veel later volgen de commerciële klussen. “Ik ben geen klassieke ondernemer die onderneemt voor het geld”, licht hij meteen maar toe. “Ik onderneem omdat ik iets écht heel leuk vind om te doen. Dat ik daar mijn geld mee kan verdienen, is een mooie bijvangst. Dat is ook eigenlijk de grootste les die ik geleerd heb en aan anderen wil meegeven: doe iets waar je blij van wordt. Waar je energie uithaalt. Dat maakt het leven zoveel prettiger.”
Ik onderneem omdat ik iets écht heel leuk vind om te doen. Dat ik daar mijn geld mee kan verdienen, is een mooie bijvangst.
Nigel | Oud-leerling en oud-student De Rooi Pannen
Met zijn videoproductiebedrijf heeft Nigel al veel mooie dingen mogen maken. Een commercial voor schoenenmerk New Balance (in opdracht van PR-bureau BAAS), met atlete Femke Bol in de hoofdrol. Een commercial voor Koning Toto (in opdracht van het reclamebureau TBWA). En, een wat minder bekende, maar wel een waarop hij zelf heel trots is: een reeks korte documentaires voor de Canon van Nederland (in opdracht van The Social Club Amsterdam). “Daarvoor doken we in thema’s als ‘je echte zelf zijn’, ‘racisme’ en ‘feminisme’, waarbij we ons richtten op de jeugd. Juist ook dit soort onderwerpen zijn dingen waar ik persoonlijk erg blij van word. Daarmee kun je echt iets betekenen voor een ander.”
Of het dan allemaal voor de wind gaat bij Nigel? Nee hoor. “Natuurlijk kom je als ondernemer soms ook in lastige situaties terecht. Van een productie die fout gaat tot een klant die we niet goed hebben kunnen managen en maanden waarin we minder opdrachten hebben. Daar moet je tegen kunnen. Zelf probeer ik dat soort situaties vooral te zien als lessen. Juist van dingen die minder goed gaan, leer je het meeste. Toch is het ondernemerschap voor nu wat mij de meeste voldoening geeft. Op dit moment werken mijn compagnon en ik aan een rebranding, omdat we na vijf jaar beter weten wat we willen en waar onze kracht ligt. Voorlopig zijn wij dus nog niet uitgespeeld!”
Bij De Rooi Pannen vind je zeker de school die bij jou past. In alles wat wij doen staat de praktijk centraal: met echte ondernemingen, echte mensen en echte leermomenten.
Je kunt op meerdere momenten in het jaar binnenkijken in onze scholen. Bijvoorbeeld tijdens een open dag of meeloopdag.
Net als Pip, Milan, Alexander en Quincy is Romy dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Romy eigenlijk? Lees hier haar...
Net als Pip, Milan, Romy en Quincy is Alexander dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Alexander eigenlijk? Lees hier...
Net als Alexander, Milan, Romy en Quincy is Pip dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Pip eigenlijk? Lees hier haar...