Professioneel maar met het gevoel van een familie
Van Asch Horeca, geleid door Maud van Asch en haar man Patrick, heeft een indrukwekkend portfolio van (momenteel) negen horecabedrijven in en rond Breda. Met een team van 290 medewerkers, verdeeld over fulltime- en parttimekrachten, is het bedrijf uitgegroeid tot een gevestigde naam in de regio. "We groeien steeds meer, maar proberen het familiegevoel te behouden", vertelt Maud. "Onze medewerkers zeggen vaak dat het voelt als een stukje uitbreiding van je familie.”
Maud is verantwoordelijk voor personeelzaken en het houdt zich samen met Patrick ook bezig met het ontwikkelen van nieuwe horecaconcepten. Daarbij houdt Patrick zich voornamelijk bezig met de operationele kant van de bedrijven en heeft hij de leiding bij bouwprojecten. "Ondanks onze groei, proberen we een platte organisatie te blijven, omdat we geloven dat persoonlijke aandacht voor iedereen belangrijk is," legt Maud uit.
De start van de samenwerking met De Rooi Pannen
Drie jaar geleden begon de samenwerking met De Rooi Pannen toen een docent van de school contact opnam over een groep niveau 1-studenten. "Hij vroeg of wij een groep van acht studenten horeca-assistenten wilden begeleiden. Ze wilden deze studenten graag onderbrengen bij één bedrijf. Deze bijzondere groep studenten had speciale aandacht nodig”, vertelt Maud. “Wij vinden het belangrijk om maatschappelijk betrokken te zijn. Hoewel we niet precies wisten wat we konden verwachten, besloten we de uitdaging aan te gaan.”
De studenten werden verdeeld over vier van de bedrijven van Van Asch Horeca, waar ze zowel in de keuken als in de bediening werden ingezet. "Het eerste jaar verliep niet zonder uitdagingen. We realiseerden ons dat we meer voorbereiding nodig hadden, maar het was een waardevolle ervaring voor zowel ons als De Rooi Pannen," zegt Maud.