Hoe This is Live Group-mt-lid Jasper groeide tijdens zijn evenementen organisatie opleiding

Oud-student Jasper zit al op jonge leeftijd in het managementteam van This is Live Group na zijn evenementenopleiding. Hij zette hoog in bij het zoeken naar een stageplaats en deed daar waardevolle praktijkervaring op. Al tijdens zijn studie organiseerde hij met vrienden een groot festival en ging later bij This is Live Group aan de slag, één van de grootste evenementenorganisaties in Nederland. Ontdek hoe Jasper zijn weg vond in de evenementenwereld en wat hij in zijn ervaring meegeeft aan nieuwe studenten. 

Dj op festival

Terugblikken

Als 15-jarige student op De Rooi Pannen draaide Jasper al graag plaatjes en werd hij veel gevraagd op feestjes en in cafés. Hij besloot al snel dat dit niet was wat hij wilde en besefte ook dat dat niet vanzelf zou gaan.  

"Gedurende mijn periode bij De Rooi Pannen heb ik mezelf volledig ontdekt," vertelt Jasper enthousiast. "De opleiding en alle docenten hebben hier erg bij geholpen. Het is een fantastische opleiding waar ook ruimte is voor talentontwikkeling. Mijn mbo-studie Medewerker Evenementen (toen nog Marketing, Communicatie & Evenementen) op De Rooi Pannen zorgde voor dé springplank in het 'zelf ondernemen'. Ik kijk ontzettend goed terug op die fijne periode."

Praktijkervaring vóór This is Live Group 

Met alleen goed opletten in de klas ga je het niet redden, wist Jasper. Dus zette hij hoog in bij het zoeken naar een stageplaats. Dat werd Norman Soares van Dancefair in Heerhugowaard. Norman Soares was een begrip in de dancewereld. Voor Dancefair, een conferentie over elektronische muziek, reisde Jasper de hele wereld over. Jasper moest zes uur per dag met de trein naar zijn stageadres, maar het bleek een goede investering. Op 17-jarige leeftijd mocht Jasper voor Dancefair in Griekenland promotiemeisjes aansturen. Drie maanden lang bij drie events per week met drieduizend gasten. Jasper vertelt: "Die dames liepen natuurlijk totaal over me heen als 17-jarige, maar ik heb wel geleerd hoe je dingen gedaan krijgt, dan leer je snel hoe het werkt in het vak."

publiek en podium bij muziekfestival

Marketing en communicatie kun je ook zelf doen 

Terug in Nederland na zijn avontuur in Griekenland richtte Jasper met enkele vrienden evenementenorganisatie Inside Out Events op en deed veel feesten en partijen. Na enkele jaren werd hen gevraagd Paperclip Festival over te nemen, meteen een sprong in het diepe. Paperclip is een serieus festival op een groot terrein, dus dat was wel andere koek. Alles werd een schaal groter, van hekwerken tot het aantal toiletten.  

Jasper en zijn vrienden deden heel veel zelf. Rond de opbouw, maar ook het decorontwerp en de marketing en promotie. Zelfs de website bouwde Jasper zelf. Jasper: "Je leert enorm veel door dingen zelf uit te zoeken en te doen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat dat de sleutel tot succes is. "

Evenementen organisatie opleiding eerst afmaken 

Met deze ervaring ging Jasper stagelopen bij Paaspop. Al snel kwam de vraag of hij er niet wilde blijven werken. Jasper wilde eerst zijn studie afmaken en startte parttime bij de organisatie van Paaspop. Niet veel later werden zijn vrienden van One of the Guys ook ingeschakeld.  

Je leert enorm veel door dingen zelf uit te zoeken en te doen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat dat de sleutel tot succes is.

Jasper oud-student Medewerker Evenementen

This is Live Group 

In 2023 ziet evenementenorganisatie This is Live Group het licht. Een nieuw bedrijf met veel oude vertrouwde gezichten. The Event Warehouse en One of the Guys gaan vanaf dat moment namelijk verder als één bedrijf. "Personele veranderingen waren de aanleiding en corona was de gelegenheid om eens goed na te denken over onze organisatie," vertelt Jasper. "Met bijna honderd evenementen per jaar was het logisch de kennis te bundelen." 

Jasper vervolgt: "We hebben een jong team van veertig mensen, veelal in de leeftijdscategorie 21 tot 35 jaar. Het zijn allemaal jonge eventprofessionals die er vol voor gaan en het leuk vinden om er ieder weekend bij de te zijn. Dat zorgt voor een unieke en vooral erg leuke dynamiek op kantoor en tijdens events. We betrekken volgend jaar april een nieuw kantoorpand in Schijndel en daar hebben we plek voor tussen de zestig en tachtig personen. We hebben nog steeds de mogelijkheid om te groeien!"

Praktijkervaring voor medewerker evenementenorganisatie 

"Momenteel werken we samen met De Rooi Pannen om praktijkervaring te bieden aan de studenten. Dit doen we door middel van excursies en gastcolleges, of door het inzetten van studenten op onze festivals," vertelt Jasper.  

Jasper vervolgt over de lessen tijdens de coronatijd: "Tijdens corona zagen we dat we als festivalorganisatie alles in huis hebben om een goed horecaconcept neer te zetten, variërend van marketing tot programmering, interieur en crowd control. We hebben dit jaar in Eindhoven een mooi centraal gelegen horecapand overgenomen. De stadsoase is een bruisende borrellocatie en een echte festivalsfeer. Vanuit de evenementenorganisatie hebben we gemeenschappelijke pijlers zoals entertainen, mensen samenbrengen, interactie en beleving. Dat werkt in de horeca ook heel goed. Mensen blijven altijd uitkijken naar een goed georganiseerd feestje!"