Medewerker marketing, sales & hospitality

  • Niveau 4
  • BOL
  • 3 jaar

Lijkt creatief schrijven, content maken en sociale media beheren jou wel wat? En wil je weten hoe je dit kunt inzetten om boeiende marketing- en communicatiecampagnes te creëren? De opleiding Medewerker marketing, sales & hospitality biedt je de kans om dit en meer te leren en een loopbaan te starten in de wereld van marketing en communicatie.

Waar wacht je op?

Kom kennismaken

Dit ben jij

Zeker weten doe je het natuurlijk pas als je bij ons op school zit. Maar wij denken dat deze opleiding echt iets voor jou is als dit is wie jij bent:

  • Je werkt graag in een team 
  • Je bent goed in organiseren 
  • Je bent creatief 
  • Je bent ondernemend 

Ook belangrijk. Om met deze opleiding te starten vragen we dat je een van deze diploma's of overgangsbewijzen op zak hebt:

  • Vmbo-diploma (kader, gemengd of theoretische leerweg)
  • Overgangsbewijs van havo/vwo 3 naar 4

Dit ga je leren

Je krijgt inzicht in hoe je effectieve campagnes kunt bedenken en uitvoeren om een product of dienst te promoten. Daarnaast leer je hoe je verschillende communicatiemiddelen kunt gebruiken, zoals social media, e-mail en nieuwsbrieven. Ook krijg je kennis van webdesign, video en fotografie om  visuele content te maken die aanspreekt bij de doelgroep. Je ontwikkelt tijdens de opleiding vaardigheden op het gebied van klantbeheer en teamwork om effectief te kunnen samenwerken met andere professionals in het vakgebied. 

Vakken 

Je krijgt een mooie mix van theorie en praktijk in beroepsgerichte en algemene vakken. Dat ziet er zo uit.

  • Marketing 
  • Communicatie 
  • Concepting  
  • Creative design  
  • Nederlands en Engels 
  • Rekenen en economie 
  • Burgerschap 

Zo echt kan leren zijn

60% praktijk / 40% theorie 

Bij ons is leren niet net echt, maar écht echt. We hebben ons eigen Hospitality Experience Center. Hier ga ja aan de slag met echte opdrachten uit het werkveld. Alles wat je leert, pas je zo direct toe in de praktijk. En natuurlijk ga je ook op stage, in binnen- óf buitenland.  

Ons onderwijs is een combinatie van theorie en praktijk en een combinatie van branchevakken en algemene vakken. Je hebt gemiddeld 30 lesuren in de week, daarvan ben je er minimaal 18 bezig met de branchevakken of de interne praktijk.  

In leerjaar 2 loop je 15 weken stage en in leerjaar 3 eindig je met een stage van 20 weken. Uiteraard kun je kiezen voor een stage bij een marketing-, reclame- of communicatiebureau, maar je kunt er ook voor kiezen om stage te lopen bij een bedrijf op de afdeling Marketing & Communicatie.

Dit ga je na je opleiding doen

Met een diploma Medewerker marketing, sales & hospitality ligt de wereld aan je voeten. Check hier wat jij na je opleiding kan doen.  

Aan het werk 

Je kan aan de slag op de afdeling Marketing en Communicatie bij bedrijven, zowel in de zakelijke als de consumentendienstverlening. Maar ook commerciële functies behoren tot de mogelijkheden. Het uitstroomprofiel is breed en je kunt veel kanten op met dit diploma.  

Verder leren 

Na je diploma kun je verder studeren op het hbo. Studenten kiezen bijvoorbeeld voor Commerciële economie, Communicatie, Business Innovation, Marketing of Creative business. 

Dit moet je nog meer weten

Je weet nu al een hoop over deze mbo-opleiding, maar dit is ook nog goed om te weten. 

Zit je toch nog met vragen? Dikke kans dat je het antwoord terugvindt bij de veelgestelde vragen

Kosteloos onderwijs

Echt waar! De Rooi Pannen is er voor iedereen. Daarom betaal je bij ons geen schoolkosten voor bijvoorbeeld boeken, laptop en excursies. Alleen spullen die jouw eigendom worden – zoals werkkleding – betaal je zelf. Zo geven wij iedereen de kans op onderwijs dat bij jou past. Meer over geldzaken lees je in de veelgestelde vragen.

Persoonlijke begeleiding

Wij zijn er voor iedereen en kennen iedereen persoonlijk. Want bij De Rooi Pannen hebben we oog voor elkaar. Jouw eerste aanspreekpunt? Dat is je mentor. En als het nodig is, stuurt deze je door naar een decaan of zorgcoördinator. In een veilige, respectvolle en prettige omgeving staan wij voor je klaar, zodat jij kunt laten zien wat je in je mars hebt. En met de aandacht, structuur en betrokkenheid die je in ons praktijkgericht onderwijs vindt, kom je daar heel ver mee.

Opleiding op maat

Zijn er voor jou redenen waardoor je een onderdeel van deze opleiding niet binnen de vastgestelde tijd kan afronden? Dan kijken we samen met jou naar een oplossing op maat.

Neem contact op

Natuurlijk kun je met je vragen ook terecht bij onze decaan. Je vindt hieronder wie het aanspreekpunt voor deze opleiding is en hoe je contact kunt opnemen. Of bekijk de algemene contactgegevens van De Rooi Pannen.

Waar wacht je op?

Kom kennismaken

Of heb je misschien nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen over deze opleiding

Studie in Cijfers: hoe scoort deze opleiding?