
Echt Quincy
Net als Pip, Milan, Romy en Alexander is Quincy dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Quincy eigenlijk? Lees hier...
Quincy (19) zit in het laatste jaar van de opleiding Medewerker marketing & communicatie bij De Rooi Pannen Tilburg Toerisme, Leisure & Marketing. Net als Pip, Milan, Romy en Alexander is Quincy dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen.
Maar wie is Quincy eigenlijk? Lees hier zijn verhaal.
"Ik heb bij De Rooi Pannen ook al het vmbo gedaan. Toen ik een opleiding ging zoeken, ben ik naar de open dag geweest. Bij Toerisme, Leisure & Marketing voelde ik me meteen thuis. Ik heb ook nog naar ROC Tilburg (tegenwoordig Yonder) gekeken, maar ik wist gewoon dat De Rooi Pannen beter bij me paste. De sfeer was anders, meer ontspannen en persoonlijk."
"Tijdens het vmbo had ik Handel & Vormgeving als profiel en ik merkte dat de opleiding Medewerker marketing & communicatie daar goed op aansloot. Ik wist nog niet precies wat ik wilde, maar hoe alles tijdens de open dag werd uitgelegd, maakte het boeiend. Het voelde gewoon goed, dus ik besloot ervoor te gaan."
"De sfeer hier is geweldig. De manier waarop de school is gebouwd, hoe de docenten lesgeven, de ruimte en de omgeving – het voelt modern. Je hebt ook veel eigen verantwoordelijkheid en dat past goed bij mij. De kantine is een pluspunt, ik hou van eten en de prijzen zijn goed! Het voelt hier nooit te druk en de aula is gewoon gezellig. Wat ze zeggen klopt echt: je bent hier geen nummertje."
Hoewel ik hierna wil doorstuderen naar sportmarketing, heb ik als keuzedeel geen sportmarketing gekozen, maar audiovisueel. Ik leerde omgaan met foto- en videoapparatuur en ik heb zelfs een documentaire gemaakt. Super leuk om zo creatief bezig te zijn!
Quincy | student Medewerker marketing & communicatie
"In het begin dacht ik dat ik sportmarketing het leukst zou vinden, maar toen koos ik voor het keuzedeel Audiovisueel. Ik kreeg bijvoorbeeld les in de fotostudio en leerde omgaan met foto- en videoapparatuur. Voor dit vak heb ik vorig jaar een documentaire gemaakt en dat vond ik echt geweldig. Je bent creatief bezig en je leert hoe je verhalen op beeld kunt brengen. Ik vind het ontzettend leuk om met online marketing en videoproductie bezig te zijn."
"Ja, ik wil graag stagelopen bij een voetbalclub. Ik werk hard en kan goed studeren, maar ik had weinig ervaring met marketing toen ik begon. In de afgelopen jaren is dat gelukkig veranderd. Sinds een jaar ben ik er veel zelfverzekerder in geworden en zie ik meer kansen op me afkomen."
"Na mijn opleiding wil ik graag doorstuderen bij SPECO, de opleiding voor sportmarketing. Ik heb daar al een meeloopdag gedaan en het sluit perfect aan op wat ik nu doe. Ik zou het geweldig vinden om voor een profvoetbalclub te werken, in het bestuur of op de marketingafdeling. Een eigen bedrijfje beginnen lijkt me ook gaaf, maar daar ben ik nog niet helemaal klaar voor. Eerst wil ik in loondienst ervaring opdoen en daarna misschien als zzp'er iets erbij doen."
"Deze opleiding is echt breed, je leert veel meer dan je nodig hebt voor de examens. Soms is het veel leerwerk, maar uiteindelijk heb je er enorm veel aan. Mijn tip: doe gewoon wat er gevraagd wordt en haal eruit wat erin zit. Als je echt wil leren, kun je hier heel ver komen."
Links: als presentator tijdens Congrestival. Foto door Edwin Wiekens. Rechts: backstage tijdens campagneshoot
"Ik heb vorig schooljaar samen met een andere student de presentatie bij het Congrestival gedaan, het personeelsfestival voor alle 900 medewerkers van De Rooi Pannen. Omdat ik daar was gezien, werd ik voor deze campagne gevraagd en dat leek me wel leuk. Sommige mensen vinden het moeilijk om zichzelf overal te zien, maar ik heb daar geen moeite mee. Ik ben sociaal en vind het leuk om contact te maken met mensen, dus ik dacht: waarom niet? Ik vind het zelfs leuk om mezelf op foto’s te zien en dingen te posten, dus deze ervaring was echt iets voor mij!"
Je vindt De Rooi Pannen in Tilburg, Eindhoven en Breda. Je kunt hier verschillende opleidingen volgen. Weet jij al welke studie je wilt volgen?
Je kunt op meerdere momenten in het jaar binnenkijken in onze scholen. Bijvoorbeeld tijdens een open dag of meeloopdag.
Net als Pip, Milan, Romy en Alexander is Quincy dit schooljaar het gezicht van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Quincy eigenlijk? Lees hier...
Floris, tweedejaarsstudent Medewerker marketing, sales & hospitality bij De Rooi Pannen Breda Toerisme, Leisure & Marketing, brengt zijn dagen door in een...
Florian is één van de gezichten van de wervingscampagne van De Rooi Pannen. Maar wie is Florian nou eigenlijk? Lees hier zijn verhaal.