Innovatie

Onze innovatie-ambitie komt op allerlei vlakken tot uiting.
Ontdek meerEen practoraat is een expertiseplatform binnen een mbo-instelling waar praktijk(gericht) onderzoek wordt uitgevoerd. Doel is het opleiden tot innovatief en wendbaar vakmanschap en het verspreiden van kennis en innovatie. Een practoraat bestaat uit een ‘kenniskring’ met een practor en docent-onderzoekers. Ook docenten, studenten en partners vanuit het (regionale) bedrijfsleven zijn actief betrokken. Het practoraat slaat de brug tussen onderwijs, onderzoek en (regionale) bedrijfsleven.
Het practoraat Guest Experience is het eerste practoraat van De Rooi Pannen en is opgericht om de gastbeleving te verbeteren door innovatieve en toepasbare oplossingen te ontwikkelen voor regionale bedrijven en organisaties. Het is actief sinds september 2024 en vertegenwoordigt de drie locaties van De Rooi Pannen.
De term guest experience (gastbeleving) verwijst naar de totaalervaring van een gast, inclusief indrukken, percepties, gevoelens, emoties en tevredenheid tijdens de interactie met een bedrijf, activiteit of evenement. Dit kan betrekking hebben op hotels, restaurants, resorts, attractieparken, vrijetijdsactiviteiten en retail.
Het practoraat Guest Experience is verankerd in het DNA van De Rooi Pannen en richt zich op drie pijlers:
Door deze pijlers te omarmen wordt gestreefd naar een blijvende impact op de kwaliteit van de guest experience en de innovatie van het onderwijs.
Het practoraat heeft drie belangrijke doelen:
Het practoraat houdt zich bezig met onderzoek, kennisdeling en advies:
Het practoraat Guest Experience heeft de volgende samenstelling.