Restaurant BUNKR: waar technologie en gastronomie samenkomen
Bij Restaurant BUNKR is het doel duidelijk: de horeca herontdekken en vernieuwen. Robin wilde af van de traditionele manier van dingen doen en iets unieks en vernieuwends brengen. De integratie van AI in het restaurantproces speelt hierin een centrale rol. Gasten beginnen hun ervaring al thuis door te reserveren via het systeem van Restaurant BUNKR. Bij aankomst worden ze begroet door een AI-avatar die de gast verwelkomt en naar de tafel begeleidt. De digitale gastheer, Mensa, helpt gasten bij het kiezen van hun maaltijden en drankjes, waardoor de behoefte aan uitgebreide training van het personeel wordt verminderd.
Maar ondanks de technologische innovaties, benadrukt Robin het belang van menselijke interactie en gastvrijheid. Het personeel van Restaurant BUNKR, dat voornamelijk bestaat uit studenten en expats, brengt deze gastvrijheid over op de gasten. De keuken is ook een smeltkroes van culturen, met koks uit verschillende delen van de wereld, waaronder een getalenteerde medewerker, Mees, een oud-TU/e-student die gespecialiseerd is in 3D-food printing.
Blik op de toekomst
Robin heeft grootse plannen voor Restaurant BUNKR. Terwijl hij de menselijke touch wil behouden, ziet hij ook de mogelijkheden van verdere integratie van AI in het restaurantproces. Hij maakt al gebruik van AI om de inkoop te kunnen gaan automatiseren en staat ervoor open om meer AI in te zetten om het restaurant nóg efficiënter te maken.
Reflectie
Robin kijkt met een glimlach terug op zijn tijd bij De Rooi Pannen. Hij sluit af: “Hoe verder ik in de opleiding kwam, hoe dieper de band met mijn docenten werd. Die betrokkenheid voelde ik in de gehele opleiding, bij zowel docenten als bij conciërge Renée, die ik me nu nog steeds goed herinner. Ook nu blijven docenten betrokken; daarover ben ik nog steeds positief verrast. ”