Spontane, maar succesvolle, studiekeuze
Als er iets geregeld of georganiseerd moest worden in de vriendengroep van Stijn, was hij altijd degene die dit oppakte. Hij was vroegtijdig gestopt met een eerdere mbo-opleiding en kwam met toeval de opleiding Medewerker evenementen (voorheen Marketing, communicatie & evenementen) van De Rooi Pannen tegen. Hé, dat past wel bij mij, dacht Stijn. Even later schreef hij zich, op het allerlaatste moment, in. En dat heeft goed uitgepakt!
Stijn vertelt: “Het is niet zo dat je tijdens de opleiding alleen maar evenementen organiseert. Dat verwachten veel studenten wel, maar al snel leer je dat dat niet zo is. Er komt namelijk veel meer bij kijken. Ik kreeg naast de praktijklessen ook les in marketing, projectmanagement en sales.”
Bekijk de opleiding Medewerker evenementen
Evenementenorganisatie
Bij De Rooi Pannen Toerisme, Leisure & Marketing staat het leren in de praktijk centraal. “Daar leer je zo ontzettend veel van. Dat gaf mij ook echt een boost tijdens de opleiding”, meent Stijn. Maar ook buiten deze praktijklessen, excursies en stages om was Stijn druk bezig met het organiseren van evenementen. Hij richtte onder andere het evenement Dorpsgek op, wat meerdere malen werd georganiseerd, en was jarenlang nauw betrokken bij de organisatie van de Dutch YouTube Gathering.
Ook na zijn studie ging hij hiermee verder. Tijdens corona ontstond er een nieuw concept: 't Dorpsterras in Udenhout. In deze periode mochten er vrijwel geen evenementen georganiseerd worden, met uitzondering van evenementen met zitplaatsen. Daarom kwam Stijn, samen met zijn klasgenoten Jesse en Ivar, tot een zomers terras dat werd gecombineerd met optredens van topartiesten. Op zondagochtend werd dit terras omgetoverd tot ‘B-front's Coffee Club’. Een bekend evenement onder hardstyle-liefhebbers.